Pamatuju se, jak moje maminka každý adventní víkend vždycky pekla hory krásného cukroví, které pak skladovala v krabicích za oknem v mém pokoji, kam jsem je tajně chodila ochutnávat. Babička by řekla, že jsem mlsná koza. Pravidelně jsem pak v lednu litovala přibraných kil.

Změna stravy, kterou léčba ekzému přinesla, provětrala i tuto vánoční tradici, a postupně se zrodily tyto recepty, které uspokojí i tu nejmlsnější kozu, nezaberou moc času, a hlavně se připravují až na poslední chvíli – aby na Štědrý den byly čerstvé a bezhistaminové. Užijte si jako já zdravé mlsání bez cukru, mléka a pšenice, ze kterého opravdu nemusíte mít výčitky. Heslo zní: Neskladovat dlouho! Dobrou chuť.

Číst dál...

Chci vám ukázat, že i sladké může být zdravé a výživné, takže tenhle recept je pro všechny, kteří jako já rádi mlsáte. Jahelný puding můžete použít jako snídani, svačinu, dezert, ale i hlavní jídlo, a to zcela bez výčitek. Naopak, můžete mít radost, že jste si dopřáli výživné, syté jídlo, které chutná, a zároveň tělu prospívá.

 

Na puding potřebujete:

asi 4 polévkové lžíce jáhel

lžíci másla nebo kokosového tuku

lžíci medu, javorového nebo datlového sirupu

velkou špetku sušené stevie

ovoce na kompot

kokos na ozdobení 

Číst dál...

V druhé části seriálu Jde to i bez chemie bych se chtěla zaměřit na spíše ženská témata. Podíváme se na plenky a dětskou kosmetiku, ekologické praní a v nakonec téma ryze ženské – ženskou ekohygienu. 

Číst dál...

Jak už to tak bývá, ty nejlepší recepty vnikají čirou náhodou, když přemýšlíte, co udělat se zbytky zdánlivě nespojitelných surovin. Bylo tomu tak i v případě těchto karbanátků a musím říct, že se moc povedly. Jsou navíc i skvělým jídlem na cesty, protože vám i v horku dlouho vydrží.

Číst dál...

V dobách, kdy ekzém ještě pokrýval většinu mého těla, jsem se vždycky děsila léta. To sluníčko a teplíčko, na které se všichni kolem mě tak těšili, mi doslova nahánělo hrůzu. Vysoké teploty a tudíž zvýšené pocení v kombinaci s probíhající pylovou sezónou způsobovaly prakticky neustálé svědění, s krátkou úlevou v pozdních večerních hodinách.

Přesto platí, že sluneční svit je pro zdravou kůži důležitý. Jak se ale pohybovat s ekzémem na sluníčku, aby se maximalizoval užitek a minimalizovaly škody?

Číst dál...